Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Więcej informacji

Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies, które pozwalają zwiększać Twoją wygodę. Z plików cookies mogą także korzystać współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Dla Twojej wygody założyliśmy, że zgadzasz się z tym faktem, ale zawsze możesz wyłączyć tę opcję w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.


Jesteś tutaj: DEKRA » Aktualności » 09.10.2017 - Tajemniczy Klienci SmartCheck badają jakość obsługi w aptekach

09.10.2017 - Tajemniczy Klienci SmartCheck badają jakość obsługi w aptekach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jesień już w pełni, a to oznacza początek sezonu infekcji górnych dróg oddechowych. Tysiące osób znów częściej zacznie odwiedzać apteki, aby zakupić leki pomagające w walce z przeziębieniami i grypą. Tajemniczy Klienci SmartCheck sprawdzali poziom jakości obsługi w aptekach w Polsce.


Jak podaje portal rynekaptek.pl, w naszym kraju działa 13 386 aptek (stan na 2.10.2017; dane CSIOZ). Oznacza to, że konkurencja na rynku jest bardzo duża – jedna apteka przypada na ponad 2800 osób. W takim przypadku w rywalizacji o klienta znaczenie ma więc nie tylko wielkość asortymentu i zakres cen oferowanych medykamentów, ale także jakość obsługi.


Badanie Mystery Shopping w aptece

Podczas badania Mystery Shopping auditorzy SmartCheck zachowują się jak zwyczajni klienci, którzy przychodzą do apteki w celu nabycia leku. Podczas rozmowy z farmaceutą, zwracają oni uwagę na to, czy przed sprzedażą przeprowadzany jest wywiad farmaceutyczny, podczas którego aptekarz pyta o to, dla kogo lek jest przeznaczony i na jakie dolegliwości uskarża się pacjent. Tajemniczy Klienci sprawdzają także, jakie i ile preparatów farmaceuta poleca na daną przypadłość, jak też czy informuje o zasadach dawkowania i przechowywania medykamentów oraz o możliwych przeciwskazaniach.


W toku auditu Mystery Shopping zwracana jest także uwaga na to, czy aptekarze wskazują na inne środki, które mogą być podawane w danej kuracji i stosują przy tym język korzyści, jak również czy sami podają ceny preparatów i wydają paragon na zakończenie transakcji. Badanie odbywa się także pod kątem sprawdzenia wiedzy farmaceutów i ich umiejętności wyczerpującego rozwiania wszelkich wątpliwości ze strony klienta.

 

Co jeszcze podlega ocenie podczas badania Mystery Shopping w aptece?


Badanie SmartCheck w aptece nie ogranicza się jedynie do opisanego powyżej procesu zakupowego. Uwadze Tajemniczych Klientów nie umyka również kwestia wyglądu samej apteki (czystości obiektu, ułożenia i oznaczenia produktów na półkach, jak też informowania o cenach i promocjach). Zwracają również uwagę na to, czy farmaceuci odziani są w odpowiedni do pracy w aptece strój, jak też na ich zachowanie wobec klientów: czy witają się jako pierwsi i używają zwrotów grzecznościowych, wykazują się uprzejmością i życzliwością oraz czy unikają niestosowności w rodzaju prowadzenia prywatnych rozmów telefonicznych w obecności klientów.

Korzyści z auditu Mystery Shopping w aptece

Z raportu stanowiącego rezultat badania Tajemniczego Klienta SmartCheck, przedsiębiorcy mogą dowiedzieć, jaki jest poziom obsługi klienta w należących do nich aptekach. Dzięki tym informacjom mają np. możliwość wdrożenia działań doskonalących (np. szkoleń pracowniczych) w tych obszarach, gdzie jest to niezbędne.

Zachęcamy do kontaktu apteki i punkty apteczne chcące usprawnić poziom obsługi klienta.

Dołącz do naszych zadowolonych Klientów!


Tel.: +48.502-765-112
E-mail: SmartCheck@SmartCheck.pl

Zobacz więcej ...