Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Więcej informacji

Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies, które pozwalają zwiększać Twoją wygodę. Z plików cookies mogą także korzystać współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Dla Twojej wygody założyliśmy, że zgadzasz się z tym faktem, ale zawsze możesz wyłączyć tę opcję w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.


Jesteś tutaj: DEKRA » Aktualności » 20.04.2018 - Rola sztucznej inteligencji w sektorze RETAIL

20.04.2018 - Rola sztucznej inteligencji w sektorze RETAIL

Piotr Ubych, Menedżer Produktu ds. Ochrony Danych w Grupie DEKRA, został niedawno poproszony o wyrażenie opinii na temat przyszłości i możliwych skutków rozwoju technologicznego (w tym wykorzystania sztucznej inteligencji) w branżach handlowo-usługowych.

 

Wypowiedź eksperta DEKRA została opublikowana w najnowszym numerze Magazynu Galerie Handlowe. Poniżej prezentujemy odpowiedzi na 2 kluczowe pytania w tym obszarze:

 

 

Czy roboty zastąpią człowieka w obsłudze klienta?


Roboty coraz częściej pełnią rolę konsultantów, kelnerów i asystentów. Wkrótce mogą pomagać klientowi w znalezieniu produktu w sklepie, czy transporcie ciężkich zakupów do kasy. Mogą również zastąpić człowieka w rutynowych pracach, szczególnie wymagających użycia siły fizycznej. W przewidywalnej perspektywie mówimy jednak raczej o wsparciu człowieka, niż o jego całkowitym wyręczeniu.

 

Sztuczna inteligencja w szerszym kontekście będzie wykorzystywana w personalizacji i optymalizacji procesów obsługi, logistyki i marketingu. Klienci oczekują dopasowanej oferty, co w przypadku big data nie jest możliwe bez automatyzacji kampanii marketingowej.

 

W logistyce nieuchronnie rozwijana jest technologia autonomicznych pojazdów poprawiających czasy operacji magazynowych. AI to również istotne wsparcie procesów decyzyjnych w zakresie składania zamówień i optymalizacji działań merchendasingowych na podstawie wzorców zachowań konsumentów.

 


Jakie szanse i zagrożenia wiążą się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w sektorze retail?


Oczywiście AI (sztuczna inteligencja) i inne nowoczesne rozwiązania z dziedziny informatyki i robotyki pozwalają na poprawę efektywności finansowej i czasów operacji.

Sprzedaż już dziś przenosi się do sfery online, a konsumenci oczekują kompleksowej, indywidualnej oferty, dostępnej bez przerwy i na korzystnych warunkach. Branża retail musi odpowiedzieć na te oczekiwania, rozwijając sprzedaż online przy jednoczesnym zwiększaniu produktywności procesów sprzedażowych i logistycznych.

 

Rozwój technologii mogą jednak spowolnić obawy związane z cyberbezpieczeństwem. Hacking, cyberterroryzm i zagrożenie praw konsumentów do wolności i prywatności to niestety pojęcia idące dziś w parze z rozwojem.

Próbę złagodzenia negatywnych skutków przetwarzania danych osobowych, w tym biometrycznych, oraz decyzji podejmowanych w oparciu o algorytmy komputerowe podejmują nowe rozwiązania prawne (RODO, ePrivacy).



Piotr Ubych jest członkiem Rady Programowej Magazynu Galerie Handlowe z ramienia DEKRA.

Specjalizuje się w optymalizacji procesów biznesowych, weryfikacji standardów jakości obsługi i sprzedaży, zarządzaniu ryzykiem, audytach spełniania wymagań prawnych (np. RODO/GDPR), standardów branżowych, wewnętrznych polityk i wytycznych stawianych przez kontrahentów.

W Grupie DEKRA w Polsce od 2001 roku zajmuje się audytami standardów jakości i bezpieczeństwa informacji m.in. dla branży retail. Obecnie koordynuje specjalistyczne audyty procesów i standardów (Assessment Services), w tym audyty ochrony danych osobowych na zgodność z rozporządzeniem RODO/GDPR.

 

Zapraszamy do współpracy!


Mystery Shopping: SmartCheck@SmartCheck.pl

Specjalistyczne audyty procesów i standardów (w tym RODO/GDPR): assessment.pl@dekra.com

 

 

Zobacz więcej ...